בלוג

אילו כריכים לבית הספר מומלץ שתכינו לילדכם?

By 24/05/2017 אפריל 8th, 2019 No Comments
ארוחות ארוזות לעובדים

כידוע, כריכים לבית הספר מהווים פעמים רבות את הארוחה המרכזית עבור הילדים שלנו בבית הספר. הוא משפיע על רמות האנרגיה שלהם, על הריכוז, מספק להם את הרכיבים התזונתיים להם הגוף זקוק ולכן מאוד חשוב להקפיד על כריך מזין ובריא. פיתה עם שוקולד, חלה עם ממרח חמאת בוטנים או כל דבר כזה, פחות כדאי. ובכל זאת, אילו כריכים לבית הספר מומלץ שתכינו לילדכם?

  1. לחם מלא לחם המבוסס על קמח מלא (לא חייב שכל הלחם יכיל רק קמח מלא, חלק ממנו זה גם בסדר), משלב סיבים תזונתיים ופעמים רבות גם דל בסוכר. סיבים אלו מסייעים לתהליך העיכול, שומרים על שובע לאורך זמן ולא פחות חשוב מעודדים עלייה מתונה של רמות הסוכרים בדם מה שימנע כאמור רעב חוזר תוך זמן קצר ויסייע לשמור על הריכוז של הילד בכיתה לאורך כל היום. כריכים לילדים מקמח מלא מומלצים יותר מכריכים מקמח רגיל.

  2. חלבון, פחמימה, שומן צמחי וירק הפחמימה היא הלחם. היא זאת שתספק לילד את האנרגיה הזמינה לה הוא זקוק לאורך היום ותשמור על רמות אופטימליות של גליקוגן בגוף. החלבון בונה את התאים בגוף, מכיל חומצות אמינו החיוניות למגוון תהליכים פיזיולוגיים, ויטמינים ומינרלים. גם לשומן יש המון תפקידים ושומנים המכילים אומגה 3 הוכחו באינספור מחקרים כמסייעים במניעת בעיות קשב וריכוז. הירק חשוב משום שהוא מכיל ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון האחראיים על מגוון של תהליכים הקשורים במערכת העצבים ובמערכת החיסונית.

  3. רעיונות לכריכים המשלבים את הכל גבינה לבנה רזה, חביתה ומלפפון, סלט טונה עם ירק כלשהו האהוב על ילדכם, סלט ביצים עם חסה ועגבניה, מדי פעם ממרח חומוס גם הוא נחשב לקטנייה מצוינת המשלבת חלבון, פחמימה ומינרלים. בנוסף ניתן לשלב כריכים עם ממרח אבוקדו וביצה קשה, גבינה צהובה יחד עם חביתת ירק, פסטרמה דלת שומן עם ממרח טחינה וירקות ועוד מגוון של שילובים אשר יתרמו לבריאות ילדכם, ישאירו אותם שבעים לאורך זמן ויאפשרו להם להעביר את היום בבית הספר בצורה נעימה ולשמור על הגוף מאוזן. אם בכל זאת הילדים מחפשים את המשהו המתוק הזה, עדיף לשלב בכריכים לבית הספר ממרח שוקולד עשוי מחרובים, ממרח תמרים או חמאת בוטנים ללא סוכר.

דילוג לתוכן